• Hur lång är leveranstiden?

    2-4 arbetsdagar.

  • Vilka betalsätt finns?

    Vi samarbetar med Klarna och du kan betala med kort, via konto eller faktura. 

  • Hur länge är det öppet köp?

    Vi har 14 dagars öppet köp och bytesrätt.

  • Jag bor inte i Sverige, kan jag fortfarande göra en beställning?

    Nej tyvärr, för tillfället levererar vi bara inom Sverige.

  • Hur returnerar eller byter jag en vara?

    Du kan välja att använda returdokumenten som medföljer vid ditt köp, eller komma in i någon av våra butiker så hjälper vi dig där.

  • Vad kostar frakten?

    Vi erbjuder fri frakt på ordervärden från 500 kr. Under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr. Vill du returnera varan tillkommer en returkostnad på 49kr, alternativt returnerar du varan gratis i någon av våra butiker.

  • Kan någon annan hämta ut mitt paket?

    Ja, om den personen har med sig din legitimation samt sin egen.

  • Får jag någon orderbekräftelse när jag lagt en beställning?

    Ja, har du angett en mailadress i samband med din beställning så kommer orderbekräftelsen på din mail strax efter att beställningen är lagd.

  • Jag vill returnera, men har inte kvar returdokument, hur gör jag?

    Kontakta oss, kundtjanst@skobell.se så hjälper vi dig, eller kom in i någon av våra butiker och ta med något form av köpebevis.

  • Hur gör jag om jag vill reklamera ett par skor efter användning?

    Kontakta oss så hjälper vi dig. Du har reklamationsrätt i upp till 3 år från inköpsdatum. Reklamation gäller fabrikationsfel, alltså fel som uppstår till följd av tillverkningen. Vid osäkerhet, kom gärna in i någon av våra butiker eller kontakta oss så hjälper vi dig att bedöma reklamationen. Kom ihåg att ta med dig kvitto eller annan form av köpebevis.


Öppettider i våra butiker

Du hittar oss på Södermalm i Stockholm samt Södertälje.

Mån-Fre  10-18
Lördag    10-16
Söndag   12-16


Mån-Fre  10-18
Lördag    10-16
Söndag   Stängt

Mån-Fre  10-18
Lördag    10-16
Söndag    11-16